reklama
reklama

Budżet Obywatelski Puław – rusza dwunasta edycja!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: UM Puławy

Budżet Obywatelski Puław – rusza dwunasta edycja! - Zdjęcie główne

foto UM Puławy

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje puławskieJuż niebawem mieszkańcy Puław po raz dwunasty będą mogli decydować, na co przeznaczyć środki z Budżetu Obywatelskiego. Nowa edycja właśnie się rozpoczyna – do rozdysponowania ponownie 500 000 zł, a realizacja zwycięskich projektów nastąpi w przyszłym roku.
reklama

Pierwsza edycja Budżetu Obywatelskiego w naszym mieście została zorganizowana w 2013 roku (projekty zrealizowano rok później). Wyjątkiem był rok 2020 – z uwagi na pandemię COVID-19 procedura nie została wówczas przeprowadzona. Teraz jednak mieszkańcy znów mają szansę wpłynąć na rozwój swojego otoczenia.

Podobnie, jak w ubiegłym roku puławianie mają do rozdysponowania 500 tys. zł. Projekty będzie można zgłaszać w dwóch kategoriach: małe – do 37,5 tys. zł, duże – do 175 tys. zł.

Co ważne, mieszkańcy nie muszą martwić się o kosztorysy czy wyliczenia – to zadanie urzędników na dalszym etapie procedury.

reklama

Projekt może zgłosić każdy mieszkaniec Puław. Wystarczy mieć ukończone 16 lat. Podobnie w przypadku udziału w głosowaniu. Każdy mieszkaniec może zgłosić dowolną liczbę pomysłów, jednak każdy z nich musi być poparty przez co najmniej 20 osób.

Zgłaszanie projektów ruszy tuż po długim majowym weekendzie, w poniedziałek 5 maja i potrwa niemalże miesiąc  - do 2 czerwca. Pomysły można składać tradycyjnie papierowo – na specjalnym formularzu dostępnym na stronie internetowej urzędu miasta, albo drogą elektroniczną – poprzez platformę: pulawy.budzetobywatelski.pl.

reklama

Każdy projekt zostanie poddany ocenie formalnej i merytorycznej – sprawdzone zostanie m.in. czy zgłaszający jest mieszkańcem Puław, czy projekt można zrealizować na terenie gminnym oraz jaka będzie szacunkowa cena realizacji.

Całą procedurę nadzoruje doraźna komisja ds. budżetu obywatelskiego, działająca przy Radzie Miasta. Obecnie przewodniczy jej radny Marian Budzyński, a jego zastępcą jest wiceprzewodniczący rady Waldemar Orkiszewski. Komisja zatwierdza zarówno wyniki analiz projektów, jak i późniejsze wyniki głosowania.

Do 18 sierpnia urzędnicy opublikują ostateczną listę projektów zakwalifikowanych do głosowania. Samo głosowanie potrwa od 8 do 14 września, a do 29 września poznamy wyniki – czyli listę projektów, które zostaną zrealizowane w przyszłym roku.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo