Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy S12 od początku obwodnicy Puław do Radomia.
Nakłada ona na GDDKiA wiele obowiązków w związku z budową ekspresówki.
- W związku z powyższym wybudujemy łącznie aż 63 przejścia dla zwierząt, w tym 34 przejścia dla zwierząt małych i płazów, 28 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz jeden most krajobrazowy. Całe przedsięwzięcie będzie objęte stałym nadzorem przyrodniczym, a w ramach postępowania zmierzającego do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) będzie przeprowadzona ponowna ocena oddziaływania na środowisko. Ponadto rok pod oddaniu trasy kierowcom będziemy zobowiązani do wykonania analizy porealizacyjnej - tłumaczą urzędnicy.
Długo oczekiwana przez kierowców inwestycja zakłada budowę 67 km nowej drogi, która w tym momencie kończy się na obwodnicy Puław w miejscowości Bronowice (gm. Puławy). Dalej muszą poruszać się drogą wojewódzką z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Po jej realizacji będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. W ciągu "eski" powstanie także 7 węzłów, dzięki którym dostaniemy się na ekspresówkę - na terenie powiatu puławskiego będzie to węzeł Puławy Zachód (dawniej Bronowice).
Niestety, zanim pojedziemy nową drogą do Radomia, jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie. Przed urzędnikami z GDDKiA jeszcze dużo pracy.
- W ramach prac przygotowawczych mamy do wykonania jeszcze prace geologiczne i opracowanie materiałów przetargowych. Kolejnym krokiem, po pozyskaniu środków finansowych, będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy projektu i robót budowlanych, który w systemie projektuj i buduj zrealizuje inwestycję - wyjaśniają.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.