Prace w Inspektoracie ZUS w Puławach rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Konieczność ich przeprowadzenia wykazał audyt energetyczny. Specjaliści wskazali, że bez termomodernizacji nie uda się ograniczyć starty ciepła w budynku.
Jak informuje rzeczniczka ZUS w województwie lubelskim, obiekt przy ul. Lubelskiej, od momentu jego powstania, blisko 30 lat temu, nie przechodził modernizacji w tym zakresie
- To inwestycja ważna dla ZUS i jego klientów z dwóch powodów. Po pierwsze dążymy do zapewnienia pełnej dostępności budynku dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli m.in. dla osób, które poruszają się na wózkach inwalidzkich i rodziców, którzy przychodzą do ZUS z małymi dziećmi. Zdemontowaliśmy starą pochylnię dla wózków, która była już w złym stanie technicznym i nie spełniała obecnych standardów dostępności. Była zbyt stroma, za wąska, zbyt długa. Zastąpimy ją specjalną windą, dzięki której osoby z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami łatwo dostaną się do inspektoratu - tłumaczy Małgorzata Korba i dodaje:
- Drugą częścią inwestycji jest termomodernizacja budynku.
Prace toczą się równolegle: trwa docieplanie budynku, wymiana okien, przyłączy kanalizacyjnych, roboty elektryczne i montaż windy dla osób z niepełnosprawnościami.
Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, prace powinny we wrześniu dobiec końca. ZUS realizuje inwestycję ze środków własnych. Remont puławskiego inspektoratu wyniesie około 1,7 mln zł.
- Przepraszamy klientów za czasowe niedogodności, które mogą powodować prace budowlane. Mamy nadzieję, że finalny efekt je wynagrodzi - mówi rzeczniczka ZUS w województwie lubelskim.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.