reklama

Drugi etap obwodnicy Puław

Opublikowano:
Autor:

Drugi etap obwodnicy Puław - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaW ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o łącznej długości ok. 11,8 km.

Umowę typu projektuj i buduj na realizację połączenia węzła Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach podpisano 30 grudnia 2014 roku. Wykonawca, konsorcjum firm: Energopol Szczecin i PRD Zwoleń, w pierwszej kolejności opracował dokumentację techniczną i złożył wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wojewoda Lubelski wydał ZIRD 30 marca br. co otworzyło drzwi do rozpoczęcia prac.

Wczoraj na terenie budowy o postępach prac opowiadał Krzysztof Nalewajko z GDDKiA oddział w Lublinie:

Obecnie w budowie jest jedenaście z trzynastu obiektów inżynierskich, rosną nasypy i pojawiły się warstwy konstrukcji przyszłej drogi wykonane z kruszywa i mas bitumicznych. 

Dotychczas w ramach prac przygotowawczych:

  • wycięto drzewa na obszarze ok. 30 ha,
  • odhumusowano ok 220 tys. m sześciennych żyznej ziemi,
  • wykonano ok. 230 tys. m sześc. wykopów i ok. 310 tys. m sześc. nasypów.
Dotychczas ułożono ok. 30 tys. mkw. warstw konstrukcyjnych z kruszywa oraz ok. 20 tys. mkw. z mas bitumicznych. Wykonano ponad kilometrowy odcinek drogi dojazdowej nr 4, która przejmie ruch pojazdów zmierzających od drogi wojewódzkiej 824 do Zakładów Azotowych Puławy. Masy bitumiczne położono na ok. 1400 metrach trasy głównej przyszłej drogi ekspresowej.  

Z trzynastu obiektów mostowych do realizacji prace prowadzone są na jedenastu z nich, a z początkiem przyszłego roku ruszą przy kolejnym znajdującym się w obrębie przyszłego węzła Puławy Wschód na skrzyżowaniu z drogą wojewódzka 824. Stanie się to w drugiej połowie stycznia, po wprowadzeniu objazdu na przecięciu budowanej drogi z DW824. Chociaż zgodnie z umową okres od 15 grudnia do 15 marca nie wlicza się do czasu budowy to wykonawca może prowadzić prace. Takie których technologia nie koliduje z warunkami pogodowymi. Wykonawca inwestycji zapowiedział prowadzenie prac zbrojarskich i betoniarskich przy obiektach, wykonywanie zasypek zaobiektowych a także wykonywanie nasypów i wykopów. Rozbierane będą również dotychczas funkcjonujące drogi.

Na placu budowy usunięto większość kolizji energetycznych (do przebudowy jest jeszcze linia 220 kV), z sieciami wodociągowymi, teletechnicznymi oraz cztery kolizje z gazociągiem (dwa średniego i dwa wysokiego ciśnienia). W przyszłym roku zostanie zlikwidowana ostatnia kolizja z gazociągiem wysokiego ciśnienia.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o łącznej długości ok. 11,8 km (na odcinku ok. 1,3 km do istniejącej jezdni zostanie dobudowana druga wraz z wiaduktem nad linią kolejową). Powstaną m.in.: dwa węzły i skrzyżowanie na prawe skręty (wjazd/zjazd na/z drogę ekspresową), cztery wiadukty drogowe, trzy mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego. Prace budowlane będą kosztować ok. 233 mln zł, a wartość całego projektu to ok. 323 mln zł (roboty budowlane plus opracowanie dokumentacji, odszkodowania za nieruchomości, prace archeologiczne, nadzór nad budową). Przewidywany termin udostępnienia trasy kierowcom to przełom kwietnia i maja 2018 roku.

(Urząd Miasta Puławy oprac. na podst. materiałów własnych i GDDKiA oddział w Lublinie. Zdjęcia lotnicze pochodzą ze strony kontraktu - Kliknij aby otworzyć).

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE