W czerwcu rozpocznie się modernizacja stacji i dwóch przystanków w Puławach.
W ramach przebudowy stacji Puławy zmodernizowane zostaną dwa perony. Stacja zyska także nowe ławki, lepsze oświetlenie, wiaty przystankowe, nowe oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Obiekt będzie dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Udogodnieniem dla rowerzystów będą stojaki umożliwiające bezpieczne pozostawienie jednośladów przy stacji.
Na przystanku Puławy Chemia w miejsce obecnego peronu wyspowego powstaną dwie zadaszone platformy jednokrawędziowe. Obie będą w pełni oznakowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Bezpieczne dojście na perony zapewni nowe podziemne przejście dla pieszych.
Oprócz stacji i przystanków zmodernizowany zostanie m.in. most kolejowy nad kanałem Zakładów Azotowych w Puławach oraz przejazd kolejowy w pobliżu mostu.
Prace potrwają do końca 2018 roku, w ramach pierwszego etapu modernizacji linii nr 7 na odcinku Pilawa – Lublin.
W tym czasie ruch pasażerski będzie prowadzony po jednym torze pomiędzy Pilawą a Garwolinem. Na pozostałych odcinkach modernizowanej trasy będzie obowiązywała komunikacja zastępcza. Trwają prace nad jej ostateczną formą. Czas podróży będzie zbliżony do obecnego
- informuje rzecznik PKP PLK.
Przebudowa linii przez PLK, realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, wyniesie niemal 4 mld zł. W ramach inwestycji PLK kompleksowo zmodernizują 150 km linii kolejowej oraz przebudują 42 stacje i przystanki, prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h, a najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut.
(źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.)