O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe oraz obiekty stanowiące własność gminy Miasto Puławy lub przez nią administrowanych.
Dofinansowanie obejmuje działania związane z demontażem, transportem oraz unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych i elewacji obiektów budowlanych oraz zgromadzonych na działkach gruntowych z terenu Miasta Puławy. Dofinansowanie nie pokrywa natomiast kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest jest złożenie wniosku. Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpływu do wyczerpania środków finansowych na ten cel.
Środki na realizację powyższego zadania przyznane zostały gminie Miasto Puławy przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie w ramach zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Kwota dofinansowania obejmie 100% kosztów kwalifikowanych tj. kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest, w tym 50% będzie pochodzić ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie i 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego NFOŚiGW pod nazwą „SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW „Część 1 – Usuwanie wyrobów zawierających azbest” na lata 2016-2017”.
Więcej informacji udziela Wydział Ochrony Środowiska, w pokoju nr 20 (parter), tel. 81 458 60 88 lub 81 458 60 89.
(źródło: UM Puławy)