Burmistrz Kurowa informuje właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, o planowanym postępowaniu przetargowym dotyczącym odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych na okres od 1 stycznia 2026 roku do 31 grudnia 2026 roku.
Ogłoszny przez urzędników przetarg ma na celu wyłonienie wykonawcy odpowiedzialnego za odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych z terenu Gminy Kurów, zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulaminem utrzymania czystości.
W związku z tym od 1 lipca do 5 września 2025 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych mogą: złożyć oświadczenie o wyłączeniu się z gminnego systemu odbioru odpadów, jeśli obecnie są jego uczestnikami, a chcą np. podpisać umowę na odbiór odpadów z wybraną przez siebie firmą indywidualnie lub odwołać wcześniej złożone oświadczenie o wyłączeniu się, jeśli dana nieruchomość już została z systemu wyłączona.
Właściciel nieruchomości musi wskazać w nim przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów (zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) oraz dołączyć kopię tej umowy. Brak umowy skutkuje nieważnością oświadczenia. Umowa z wybranym przedsiębiorcą musi gwarantować odbiór wszystkich frakcji odpadów zgodnie z regulaminem gminy oraz przepisami prawa.
Oświadczenia będą skuteczne od dnia rozpoczęcia obowiązywania nowej umowy gminy z wykonawcą, tj. od 1 stycznia 2026 roku, i nie będą mogły być odwołane aż do końca obowiązywania umowy – 31 grudnia 2026 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.