Kiedy kryzys zaskakuje, liczy się przygotowanie
Sytuacje kryzysowe, od konfliktów interpersonalnych, przez problemy zdrowia psychicznego uczniów, aż po zagrożenia fizyczne, to wyzwania, przed którymi coraz częściej stają szkoły i inne placówki edukacyjne. Organizatorzy konferencji podkreślają, że najskuteczniejsza reakcja na kryzys to ta, która została przemyślana i przećwiczona wcześniej.
Eksperci z pierwszej linii frontu
Program wydarzenia jest skonstruowany tak, by zapewnić uczestnikom praktyczną wiedzę i konkretne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy. Wśród prelegentów znajdują się doświadczeni funkcjonariusze służb mundurowych, eksperci od zarządzania kryzysowego oraz specjaliści z zakresu psychologii i edukacji.
Program zbudowany na doświadczeniu i praktyce
Konferencja rozpocznie się o godzinie 10:00 wykładem nadkom. Ewy Rejn-Kozak – rzeczniczki prasowej Komendanta Powiatowego Policji w Puławach pt. „Media w kryzysie szkolnym. Jak mówić, by nie zaszkodzić?”. Temat ten jest dziś wyjątkowo aktualny, gdyż każda nieumiejętna wypowiedź w sytuacji kryzysowej może doprowadzić do eskalacji niepokoju lub poważnych konsekwencji wizerunkowych.
Następnie nadkomisarz w stanie spoczynku Marcin Miksa „Borys”, znany ekspert ds. bezpieczeństwa i analizy kryminalnej, opowie o etapach narastania kryzysu w szkole, od konfliktu po tragedię, i o tym, jak odpowiednio się przygotować na każdą z tych faz.
W dalszej części głos zabierze mł. bryg. mgr inż. Konrad Wójcik, rzecznik prasowy KP PSP w Puławach, który przedstawi procedury straży pożarnej podczas interwencji w szkołach, od ewakuacji po zabezpieczenie terenu działań.
Kolejnym prelegentem będzie Grzegorz Buzała, kierownik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Starostwa Powiatowego, który skupi się na budowaniu odporności społecznej w środowisku edukacyjnym, a więc na długofalowej prewencji kryzysów.
Spotkanie zakończy wystąpienie dr. Dariusza Perszki, dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Puławach. Jego wykład „Postawy podczas interwencji kryzysowej w środowisku szkolnym – wspieranie konstruktywnych działań” będzie próbą podsumowania, ale też inspiracją do wdrażania realnych, wspólnych działań.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.